czwartek, 2 kwietnia 2015

WIELKI CZWARTEK



To jest dla mnie ważny dzień. Dziś znów zaproszony zostałem, by wziąć w swoim życiu udział z Passze Chrystusa. Ty też jesteś do tego zaproszony.
Dziś poczuj się na Eucharystii jakbyś był tam wtedy z Jezusem i z apostołami. Poczuj ten klimat i podniosłą atmosferę tej chwili. Bądź tak blisko. Każde dzisiejsze słowo jak rosa na spragnionym sercu niech chłodzi twoje pragnienie. Dziś poczuj ważność chwili i momentu.

Dzięki Ci Jezu za ten dzisiejszy dzień. Oto dziś rozpoczęła się Pascha na cześć Pana. Oto dziś On, Jezus, połamał chleb owoc ziemi i pracy rąk ludzkich, symbol mojego życia i przemienił to wszystko w Swoje Ciało. I dał uczniom. Moja wędrówka paschalna się nie kończy, ale jest u szczytu. Dziś moja ofiara serca podjęta przez ten czas, to co w sobie odkryłem i zobaczyłem On przemienił. Oto On, Pan, wziął dziś też kielich z winem, gdzie miesza się to co ludzkie ze sprawami Bożymi, moja niewiara z Bożą wiarą, moja beznadzieja z Jego nadzieją, mój grzech z Jego miłością. Dziś to co trudne Jezus tak zwyczajnie połamał i przemienił.

Bóg ma jedną słabość- szaleje z miłości do człowieka. Wstaje od stołu, klęka przede mną i zaczyna mi umywać nogi. Trudno jest zniżyć się do czyjegoś poziomu i na dodatek po to, by Mu nogi zacząć umywać. Jednak o wiele trudniejszą rzeczą jest podanie swojej nogi do umycia. To symbolizuje moją słabość i fakt stanięcia w prawdzie wobec niej. Jednak Bóg nie patrzy na to, On oszalał z miłości do mnie i chce dziś mi umyć nogi, bym mógł razem z Nim wejść do Królestwa Bożego.

Pierwsza Pascha w pośpiechu, a ta z Jezusem w spokoju i wyciszeniu. Tu każdy gest i ruch, słowo i cisza są najważniejsze i grają role pierwszoplanowe. Na piersi Jezusa spoczywa Jan, a pozostali uczniowie wpatrzeni w Mistrza, tylko Judasz ucieka w noc, zatrzaskując za sobą drzwi. I nigdy już tam nie wróci. Jeżeli chcesz to Bóg daję tobie i mnie, każdemu z nas szansę, by wrócić. Może zatrzasnąłeś już kiedyś drzwi za sobą, On nadal czeka, w spokoju i wyciszeniu. Czeka, byś umiał i chciał do Niego przyjść.

Oto Pascha, przejście, przemarsz, przeskok i taniec, bo nadchodzi wolność w Chrystusie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz